Heimebane-slakt på Twitter

Det tok fyr på Twitter etter episode 3 av Heimebane, som av mange totalslaktes.

Som jeg selv skrev i recapen min av episode 3 var episoden tidvis fryktelig svak og uten tvil dårligste episoden i serien til nå, med en troverdighet som skrapet bunnen. Jeg digger jo Heimebane, og følte egentlig at jeg var litt snill i episode 3-bloggposten om episoden, for den umiddelbare følelsen etter å ha sett episoden der Varg havnet i et ugjestmildt bygdemareritt der bygdefolket ble fremstilt som idioter og voldselskende pøbler, var at jeg var flau på seriens vegne.

Jeg tok derfor turen innom twitter en stund etter at episoden hadde vært vist på TV for å se etter publikums meninger, og kritikken hagler mot den til nå sterkt kritikerroste og seerelskede serien, både fra kjente personer og andre.

Jeg skrev dette innlegget mandag morgen, men fikk det ikke helt ferdigflikka og redigert, og i løpet av mandagen har jo også Dagbladet publisert en sak om slakt av episoden. Men men, jeg skal jo ikke konkurrere med Dagbla` 😉

Her er iallefall noen av de reaksjonene jeg syns var best fra de som kvitret på twitter:

 

En av de bedre kritikkene var denne, hvor tre meget sentrale spørsmål stilles:

Riktignok var det ikke alle som mente dette var helt urealistisk…

 

Sammenligningene med en del filmer var det noen av…

 

Forfatteren av denne tweeten oppsummerer egentlig mine følelser greit:

At bygde-Norge ikke akkurat ble løftet frem var det flere som påpekte:

 

Men midt i all kritikken er det også de som slett ikke fant episoden dårlig:

Det var imidlertid delte meninger om hvorvidt det var en elskverdig episode…

 

Så er det bare å håpe at episode 4 blir bedre 😉

 

Les også:

Heimebane, sesong 2, episode 3 – en slags recap

 

Heimebane, Sesong 2, episode 2 – en slags recap

Heimebane – Sesong 2, episode 1, en slags recap

Kilder: Twitter
Foto: NRK og Twitter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg