“10 ting som irriterer meg på kino”!


En av de aktivitetene jeg liker best i fritida er å gå på kino. Men vel inne på kinoen er det også noen ting å ergre seg over.

Jeg liker å lage “filmlister”, men denne gangen er det en liste som ikke er så veldig høytidelig eller bunnseriøs.

For en stund siden kunne media melde om en noe spesiell aktivitet som foregikk hos et par publikummere under en av visningene av filmen Fifty Shades of Grey i Tromsø. Tja, det var sikkert litt plagsomt vil jeg si, men slike ting er kanskje ikke det som skjer oftest i nabosetene i kinomørket? 😉 Her er ihvertfall listen over 10 ting som irriterer meg noe jæ**** på kino!


10

“GASTRONOMENE”

Folk som drar opp alskens mat med lukt, eller som knitrer med godteposer i ett sett, slurper og smatter, raper og fiser.

Et ørlite eksempel. Jeg liker appelsiner, men lukta av appelsinskall er…..noe irriterende…

 

 

 


 9

MEG SELV, EN SJELDEN GANG 😉

Dette er helt og holdent min egen feil, men det irriterer meg litt at jeg er såpass “dannet” at jeg lar være å reise meg og forlate salen hvis jeg syns filmen jeg ser stinker!

For det bør man vel gjøre? Hvorfor kaste bort tiden på ting man ikke liker?

 

 

 


8

GRISENE og SLUBBERTENE

Seter som ser ut – og noen ganger lukter – som om de har vært endestasjon for søppelbilen, med digre flekker, popcornrester i, osv – og med tanke på den Fifty Shades-greia vet man vel jaggu ikke hva de flekkene kan være….wæææ!

 

Jeg slår sammen denne og tar med de slubbertene som ikke klarer å rydde opp etter seg når de forlater salen.

Tomme brusbegere, flasker, popcornbøtter og annet skrot hører hjemme i søppeldunkene, ikke klistret mellom setene eller på gulvet… Lar de søppelet flyte slik hjemme også mon tro? Nei sorry, min feil, der har de vel mammaen sin som rydder opp.

 

Det er ikke alltid at kinoens personale rydder så godt heller, eller har tid til det, etter sine rotete gjester – men det burde de da også i stor grad slippe å være nødt til, vel?

 

 

 


7

UTSIKTSSTOPPERNE

Bildet taler for seg vel?

Den der har vi vel alle vært borti en eller annen gang? Haha 😉

 

 

 

 

 

 


6

FORSEINTKOMMERNE OG DE MED DÅRLIG BLÆRE

Folk som på død og liv må på dass eller opp og gå mens filmen pågår, og som baner seg vei forbi setet mitt på tur ut – og inn igjen. Eller de som kommer for seint til filmen! Gjerne etterfulgt av spørsmål til sidemannen/kvinnen om han/hun har gått glipp av noe (joda, slikt har skjedd). Og du kan banne på at vedkommende alltid sitter midt i raden.

PS: Dere husker vel hva som skjedde med han på bildet fra filmen Skrik 2, når han gikk på dass midt under filmen? Så bare pass dere 😉


5

KINOPRISENE

De skyhøye prisene. Ikke bare på selve kinobilletten, men også i kinokiosken.

75 spenn for en liten bøtte popcorn og en brus liksom, det er – ikke – billig.

 

Og kinobillettene er ikke direkte billige de heller. Men på kino må man jo i blant!

 

 

 

 



4

REKLAMEORGIEN

Den “uendelige” bolken av reklame og trailere før filmen jeg har betalt for å se starter.  LITT reklame er helt greit det, men når vi begynner å bikke kvarteret og nærme oss 20 altså…da altså! Til tider får man lyst å reise seg og skrike ut “start filmen da for svingende!” 😉


3

PLASSTYVENE

Folk som sitter og sparker i seteryggen på setet foran seg, der jeg tilfeldigvis sitter. Ikke bare en gang, noe som er greit, men flere forbaska ganger!

Det skjer ikke så ofte heldigvis. 

Eller hva med de som tror seteryggen foran dem er en fotskammel, eller presser på for mere plass til armer, jakker, og føtter.

 


2

SKRAVLEKRÅKENE MED MUNNDIARÈ

Folk som sitter og skravler og fniser gjennom hele filmen om alt mellom himmel og jord (og da tenker jeg ikke på de som flirer av selve filmen), de som diskuterer filmen mens den pågår, de som snakker “til” filmen, kort sagt alle de som strør om seg med ord og setninger under filmens gang!

Ekstremt irriterende, særlig når de sitter like bak, nært eller foran meg :p

Her kan også nevnes de som tror de er så supermorsomme at de bare må sitte og kommentere alle trailere, reklamer og hendelser i filmen – HØYT…


1

MOBILFANATIKERNE

FOLK SOM SITTER OG LYSER OPP I KINOMØRKET MED DEN JÆ*** MOBILEN SIN!

Dette er seriøst noe svineri på kino. Sitter jeg på kino og det dukker opp et lys fra en mobil nedenfor meg, så stjeler dette automatisk oppmerksomhet enten jeg vil det eller ikke.

Pell dere ut fra salen om dere skal sitte og fikle med mobilen!

Applaus til de kinoene i USA (kanskje andre steder også?) som faktisk totalforbyr mobilbruk under filmens gang!

 

 

Her er forresten en av mange morsomme lister, på engelsk, over 13 irriterende typer du kan møte på kinoen: klikk her

Jeg lar selvsagt ikke disse “irritasjonsmomentene” stoppe meg fra å gå på kino, det eneste er vel at det er dyrt. Og det irriterer kanskje mest i det daglige 😉 Men når jeg legger til plusser og trekker fra minuser står jeg igjen med at et kinobesøk er digg.

En stappfull kinosal er det forresten noe magisk, fascinerende, forlokkende og besnærende over. En film i en bortimot tom sal er heller ikke å forakte, jeg minnes å ha vært på kinovisning med totalt 2 (eller 3) publikummere, meg inkludert, og filmen var like god som om salen hadde vært full. Så slapp man jo  unna de fleste irritasjonsmomentene også da, hahaha. Moralen er ihvertfall at film er fortsatt aller best på kino.

 

Ps: ……og selv er jeg selvsagt den perfekte publikummer, som aldri gjør noe “galt” innenfor kinoens vegger, hehe  😉

God filmuke til dere der ute

L.J.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg