Madagaskarpingvinene for store og små

Liker du animasjonsfilm kan kanskje Madagaskarpingvinene være noe for deg.

Pingvinene fra Madagaskar-filmene er tilbake i en egen film, der de herjer verden rundt. Den starter på en morsom måte på Sydpolen, beveger seg til Venezia via Fort Knox, der vi får oppleve kanalbyen som vi nok aldri før har gjort, før turen går videre til New York, Shanghai, ørkenen, og flere andre steder, her går det unna i raskt tempo.
Muligens bør man ha sett de tidligere Madagaskar-filmene for å helt “være med”, ikke vet jeg, men jeg tror det vil være en fordel om man kjenner litt til disse pingvinene fra før. Det er ikke nødvendig for å forstå historien, men den starter litt “rett på” liksom.

Superagentene bestående av pingvinene Skipper, Rico, Kowalski og Private (Menig) må ut på nye eventyr når de kidnappes av en ond blekksprut ved navn Dave, som har klekket ut en skummel plan om å utrydde alle pingviner. De fire pingvinheltene er både høyt og lavt, og tar oss med på fullstendig absurde eventyr med mye action og sprø påfunn (og knasende sprø ostepops!), hjulpet av en hemmelig agentgruppe som hjelper dyr.

Madagaskarpingvinene er en familiefilm, som passer veldig godt for barna, familiens yngste filmtittere vil nok finne mye underholdning og spenning i disse helsprøe figurene og den absurde historien. Men her er nok av morsomheter til å underholde voksne også, om man da liker denne type film da såklart. Jeg skal legge til at animasjonsfilmer er noe jeg sjeldent ser på. Jeg har nemlig, med noen unntak, aldri funnet animasjonsfilm som noe som interesserer meg så veldig, men jeg fikk lyst til å sjekke ut denne pingvinfilmen etter å ha sett traileren. For min egen del hadde jeg ikke det største utbyttet av å se filmen, det var en del morsomme kommentarer fra disse pingvinene, noen fornøyelige hendelser, ansiktsuttrykkene på våre fire helter er tidvis ubetalelige og veldig artige, og de minner jo litt om folk der de vagger avgårde, men for meg blir dette universet litt for tøysete og historien litt for kjedelig, selv om pingviner alltid har fascinert meg litt 😉

Rent teknisk sett er den godt laget, animasjonene er dyktig tillaget vil jeg si. Jeg så forøvrig versjonen som har original engelsk tale. Filmen går fortsatt på kino her i Norge, i 2D og 3D (husk 3D-briller isåfall!), og med norsk tale. Å gi terningkast syns jeg vil være litt urettferdig ettersom animasjonsfilm ikke er min greie egentlig, men filmen er helt OK, og jeg tror de som liker animasjonsfilmer vil synest den er morsom. Skal jeg likevel trille terning, vil den nok ende på 4.

Se trailer her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg